Анкетування «Читання в цифрову епоху» серед молоді Рівненської області.
Просимо Вас взяти активну участь у соціологічному дослідженні перейшовши за посиланням https://forms.gle/rx9XRBgeefKRSfd68
Актуальність дослідження. Важливість ролі книжок у формуванні особистості, її інтелектуального, морального розвитку відзначена низкою фахівців. Особливу увагу звернено на тенденції зниження читання з боку сучасної молоді, появі «новітніх інформаційних технологій», і, відповідно, книжок нового (електронного) формату. Новітні медіа швидко поширюються в середовищі юних користувачів, причому все частіше мовиться про те, що комп’ютерними іграми та Інтернетом молода особа оволодіває раніше, ніж традиційною книгою. Перевагами сучасних «онлайн-читачів» є динамізм та багатозадачність їхнього читання, дивергентність мислення, здатність до пошуку багатьох рішень однієї й тієї ж задачі. Поряд із тим, підкреслюємо ту важливу обставину, що «платою» за все це стають дефіцит уваги і надання переваги візуальним стимулам у порівнянні з логікою та зануренню в текст.
Цифрова епоха зумовила появу нового напрямку, присвяченого проблемі ефективності читання традиційних (паперових) та «сучасних» («цифрових») книжок. Згадані тенденції розвитку інформаційних технологій з указаної проблеми, власне, й складають наше соціологічне дослідження серед молоді віком 12-35 рр. у Рівненській області.
Мета: висвітлення підходів до визначення читання в цифрову епоху, представлення читацького інтересу, мотивації, та інтенсивності читання серед молодіжної авдиторії та надання пропозицій щодо важливості підвищення значення читання для розвитку особистості і комунікативних навичок сучасної молоді.
Предметом соціологічного дослідження є інтерес, мотивація до читання серед молоді та фактори, що впливають на його інтенсивність в цифрову епоху.
Об’єкт дослідження: молоді люди віком 12-35 років, у т. ч. користувачі бібліотек.
Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань:
виявити основні джерела інформації у цифрову епоху;
дослідити роль і значення читання серед інших типів дозвілля;
визначити інтенсивність читання та популярні формати книг;
з’ясувати потреби, обставини та проблеми (не)читання та (не)придбання паперових та електронних джерел інформації;
визначити методи впливу на читацький потенціал молодіжної авдиторії.
Вирішення поставлених завдань передбачає застосування таких методів:
Соціологічні – анкетування, спостереження;
Аналітичні – аналіз статистичних даних.
Бази дослідження:
Рівненська обласна бібліотека для молоді;
Центри культурних послуг сільських рад;
Сільські, міські бібліотеки;
Заклади системи публічно-шкільних бібліотек.