Анкетування «Читання в цифрову епоху» серед молоді Рівненської області.

28.04.2023

Анкетування «Читання в цифрову епоху» серед молоді Рівненської області.

Просимо Вас взяти активну участь у соціологічному дослідженні перейшовши за посиланням https://forms.gle/rx9XRBgeefKRSfd68

Актуальність дослідження. Важливість ролі книжок у формуванні особистості, її інтелектуального, морального розвитку відзначена низкою фахівців. Особливу увагу звернено на тенденції зниження читання з боку сучасної молоді, появі «новітніх інформаційних технологій», і, відповідно, книжок нового (електронного) формату. Новітні медіа швидко поширюються в середовищі юних користувачів, причому все частіше мовиться про те, що комп’ютерними іграми та Інтернетом молода особа оволодіває раніше, ніж традиційною книгою. Перевагами сучасних «онлайн-читачів» є динамізм та багатозадачність їхнього читання, дивергентність мислення, здатність до пошуку багатьох рішень однієї й тієї ж задачі. Поряд із тим, підкреслюємо ту важливу обставину, що «платою» за все це стають дефіцит уваги і надання переваги візуальним стимулам у порівнянні з логікою та зануренню в текст.

Цифрова епоха зумовила появу нового напрямку, присвяченого проблемі ефективності читання традиційних (паперових) та «сучасних» («цифрових») книжок. Згадані тенденції розвитку інформаційних технологій з указаної проблеми, власне, й складають наше соціологічне дослідження серед молоді віком 12-35 рр. у Рівненській області.

Мета: висвітлення підходів до визначення читання в цифрову епоху, представлення читацького інтересу, мотивації, та інтенсивності читання серед молодіжної авдиторії та надання пропозицій щодо важливості підвищення значення читання для розвитку особистості і комунікативних навичок сучасної молоді.

Предметом соціологічного дослідження є інтерес, мотивація до читання серед молоді та фактори, що впливають на його інтенсивність в цифрову епоху.

Об’єкт дослідження: молоді люди віком 12-35 років, у т. ч. користувачі бібліотек.

Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань:

виявити основні джерела інформації у цифрову епоху;

дослідити роль і значення читання серед інших типів дозвілля;

визначити інтенсивність читання та популярні формати книг;

з’ясувати потреби, обставини та проблеми (не)читання та (не)придбання паперових та електронних джерел інформації;

визначити методи впливу на читацький потенціал молодіжної авдиторії.

Вирішення поставлених завдань передбачає застосування таких методів:

Соціологічні – анкетування, спостереження;

Аналітичні – аналіз статистичних даних.

Бази дослідження:

Рівненська обласна бібліотека для молоді;

Центри культурних послуг сільських рад;

Сільські, міські бібліотеки;

Заклади системи публічно-шкільних бібліотек.

Поділитися: