Місцеві бюджети Рівненщини отримали понад 249 млн гривень податку на нерухомість
Упродовж січня – листопада 2024 року до місцевих бюджетів Рівненщини надійшло 249 млн 364 тис грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Андрія Троцка, порівняно з сумою податку, що була перерахована за аналогічний період 2023 року, надходження у поточному році зросли на 60 млн 996 тис грн, або на 32 відсотка.
Зокрема, власники нерухомості – юридичні особи спрямували на розвиток територіальних громад краю 121 млн 69 тис грн податку на нерухомість, а фізичні особи - 128 млн 296 тис грн цього платежу. При цьому в обох категорій платників є позитивна динаміка порівняно з показниками минулого року (+ 16965 тис грн та + 44031 тис грн відповідно).
Нагадаємо, що відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Звертаємо увагу, що переглянути інформацію про стан розрахунків з бюджетом, у т. ч. податковий борг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та реквізити для його сплати, можна скориставшись меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету та у мобільному застосунку «Моя податкова» (вкладка «Переглянути про стан розрахунків з бюджетом» розділу «Послуги»).
Про платформу довіри
Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу платників податків, що для об’єднання зусиль бізнесу та держави у боротьбі з тіньовою економікою було ухвалено Закон України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства». Це ще один крок на шляху впровадження ризик-орієнтованої системи в роботі ДПС.
Законом № 3813, зокрема, передбачено щоквартальне формування Державною податковою службою України Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та оприлюднення цього переліку на вебпорталі ДПС.
Платники, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з оподаткуванням, та потраплять до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства отримають певні податкові переваги, серед яких мораторій на проведення документальних перевірок, окрім деяких їх видів, буде скорочено строки камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування та строки надання індивідуальних податкових консультацій.
Крім того, для таких платників спрощується механізм взаємодії з податковою, оскільки за кожним з них буде закріплено комплаєнс-менеджера з метою підвищення якості обслуговування.
ДПС також створено окремий ресурс – субсайт Державної податкової служби України «Територія високого рівня податкової довіри», на якому розміщено всю інформацію щодо цієї ініціативи. Платники податків можуть дізнатися, як стати учасником проєкту, яким вимогам треба відповідати, які можна отримати переваги, перевірити власні показники, проаналізувати свою галузь.
Так, інтерактивне головне меню субсайту «Територія високого рівня податкової довіри» містить такі сервіси:
- Кількість платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на поточну актуальну (поточну) дату.
- Перевірити, чи входить субʼєкт господарювання до Переліку.
- Перехід до меню «Платники з Переліку».
- Перехід до приватної частини Електронного кабінету.
- Мапа платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (Територія податкової довіри).
- Питання – відповіді.
- Контактна інформація та зворотній звʼязок.
Тож, закликаємо представників бізнесу долучатися до Території високого рівня податкової довіри та користуватися всіма перевагами, які надає держава.
Сервіси для громадян в Електронному кабінеті
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу платників податків, що сервіси для фізичних осіб – громадян в Електронному кабінеті об’єднано в окремий Е-кабінет для громадян. Це дає можливість:
доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування, сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
подання декларації про майновий стан і доходи;
отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
подання заяв для реєстрації/внесення змін у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, надання копій документів, необхідних для реєстрації/внесення змін до Державного реєстру, та обрання контролюючого органу, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО;
подання заяви на включення/внесення змін/виключення з Реєстру волонтерів.
Крім того, засобами Електронного кабінету фізичні особи мають змогу сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись QR-кодом або однією з платіжних систем у меню «Стан розрахунків з бюджетом».
Детальніше – за посиланням: https://tax.gov.ua/data/material/000/571/686219/Serv_si_dlya_f_zichnih_os_b.pdf
Про впровадження у діяльності ДПС міжнародних практик в управлінні податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу платників податків, що Постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 (далі – Постанова № 854) затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі.
Постанова № 854 започатковує впровадження в ДПС нових підходів до управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) без залучення платників податків безпосередньо.
Метою запровадження системи управління у ДПС під час реалізації експериментального проекту є: підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків із використанням підходу, що базується на оцінці податкових ризиків; визначення причин виникнення податкових ризиків платників податків; ідентифікація, аналіз та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування) щодо цих ризиків, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом та іншими актами законодавства, з урахуванням наявності фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів ДПС для мінімізації таких податкових ризиків платників податків з огляду на їх вагомість; впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику, визначеної відповідно до методики.
Податковий ризик — це ймовірність настання певних подій, що призведе до невиконання платником податків вимог податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи.
Система управління податковими ризиками — це частина бізнес-процесів, цілей, стратегії та діяльності ДПС, що передбачає безперервний, циклічний, ітеративний, комплексний, цілісний процес управління, що здійснюється в ДПС на основі податкових ризиків; управління податковими ризиками в ДПС — процес управління в ДПС щодо проведення аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища, оцінки податкових ризиків (ідентифікації, аналізу, оцінювання податкових ризиків), визначення заходів впливу (способів реагування) на ідентифіковані, проаналізовані та оцінені ризики, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом та іншими актами законодавства, проведення аналізу та перегляду ідентифікованих податкових ризиків, у тому числі нових, оцінка впливу на комплаєнс, документування податкових ризиків, обмін інформацією та розвиток/розбудова спроможностей у ДПС
Основними видами ризиків, пов’язаних із недотриманням платниками податків норм податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, під час реалізації експериментального проекту, є:
- ризик реєстрації — випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків,
- не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;
- ризик звітності — випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;
- ризик сплати — випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;
- ризик декларування — випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).
Більше інформації - за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami.
--
З повагою,
відділ інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Рівненській області
Податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на сторінках Фейсбук.
ДПС України: https://www.facebook.com/TaxUkraine
ГУ ДПС у Рівненській області: https://www.facebook.com/tax.rivne