На Рівненщині власники елітних автомобілів сплатили до місцевих бюджетів понад 2 млн грн транспортного податку. Податкова знижка  за користування іпотечним житловим кредитом.

23.09.2024

На Рівненщині власники елітних автомобілів сплатили до місцевих бюджетів понад 2 млн грн транспортного податку

За вісім місяців 2024 року власники елітних автомобілів сплатили до місцевих бюджетів Рівненщини 2 млн 76 тис грн транспортного податку. Ця сума перевищила надходження відповідного періоду минулого року на 709 тис грн, або на 52 відсотки.

Зокрема, юридичні особи сплатили 693,1 тис гривень (+41 тис грн до 2023 року). Фізичні особи, відповідно, перерахували до скарбниць громад 1 млн 383 тис грн цього податку (+668 тис грн до 2023 року).

Нагадаємо, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року – у 2024 році – 2 662 500 гривень.

Звертаємо увагу, що ознайомитись з порядком нарахування та сплати транспортного податку можна на вебпорталі ДПС України у розділі «Онлайн-навчання/Транспортний податок», який містить корисну інформацію щодо заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати податкових платежів.

Податкова знижка за користування іпотечним житловим кредитом

У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу, що правом на податкову знижку за витратами, понесеними у 2023 році, громадяни можуть скористатись до кінця поточного 2024 року.

Нагадаємо, що податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс) (п. п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Тобто, податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат, на яку зменшується оподатковуваний дохід у вигляді заробітної плати, в результаті чого з бюджету повертається частина сплаченого податку на доходи фізичних осіб.

Зверніть увагу, що:

  • податкова знижка може бути надана виключно резиденту України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку,
  • скористатися правом на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк,
  • знижка застосовується лише до доходу у вигляді заробітної плати. При цьому загальна сума податкової знижки не може перевищувати суми річної заробітної плати у поточному році,
  • декларація про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки подається по 31 грудня включно (а у разі наявності обов’язку з декларування доходів – до 1 травня) наступного за звітним року.

Платник податку має право включити до податкової знижки, зокрема, частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом фактично сплачених протягом звітного податкового року за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, та за умови визнання об’єкта житлової іпотеки як основного місця проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175 Кодексу, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому, зокрема, збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

Більше про декларування доходів громадян – за посиланням: https://tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2024

Які документи підтверджують облік та походження товарів з метою ведення обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників єдиного податку?

Документами, які підтверджують облік та походження товарних запасів є, зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), та відображаються у Формі ведення обліку товарних запасів (далі – Форма обліку).
Зазначені документи мають зберігатись у місці продажу (господарському об’єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.
Форма обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки.
У разі якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу, посадовій особі контролюючого органу можуть бути надані копії таких первинних документів з подальшим пред’явленням їх оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).

Детальніше з цим роз’ясненням можна ознайомитись у ЗІР ДПС України (https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38640)

Поділитися: