Органи пробації Рівненщини долучаються до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства», яка щорічно відбувається з 25 листопада по 10 грудня
Напередодні, 24.11.2022 р. начальник філії Центру пробації у Рівненській області Олександр Адамець взяв участь у засіданні обласної координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, на підтримку зазначеної Всеукраїнської кампанії. На засіданні був затверджений регіональний план проведення заходів в рамках акції.
Упродовж 16 днів підрозділи пробації проводитимуть просвітницько- інформаційні заходи серед клієнтів пробації заради збільшення їх розуміння та обізнаності про всі форми насильства та створення соціального простору, вільного від насильства.
Варто відзначити, що одним із завдань пробації, як суб’єкта взаємодії, що здійснює заходи у сфері запобігання домашньому насильству, є проведення соціально-виховної роботи саме із кривдниками.
Так відповідно до законодавства органи пробації проводять роботу спрямовану на зміну моделі поведінки кривдника на соціально прийнятну. Тобто, за допомогою оцінки ризиків визначають причини та обставини вчинення насильства, а також потреби кривдника, вирішення яких дозволить запобігти вчиненню повторного правопорушення.
Надалі складають покроковий індивідуальний план, де зазначають усі завдання і заходи, які потрібно виконати кривднику, щоб змінити свою поведінку.
На цей час на виконанні в уповноважених органів з питань пробації Рівненської області перебуває 25 рішень суду про засудження повнолітніх осіб за ст. 126-1 Кримінального кодексу України (домашнє насильство), з них - 2 рішення щодо жінок.
З усіма кривдниками проводиться соціально-виховна робота відповідно до оцінки ризиків та складеного індивідуального плану роботи, та здійснюється нагляд за поведінкою відповідно до вимог чинного законодавства.
До соціально-виховної роботи із такими клієнтами залучаються організації-партнери пробації, які в межах своєї компетенції надають послуги та допомогу з метою вирішення виявлених потреб клієнта та досягнення позитивного результату.