На Рівненщині надходження податку на нерухоме майно зросли на понад 50 відсотків
Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, власники нерухомості за 5 місяців 2021 року сплатили до місцевих бюджетів 46,4 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 16 млн грн., або на 52,6% більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
Понад 81 відсоток із загальних надходжень податку на нерухомість, або майже 37,8 млн грн, сплатили юридичні особи. Решта – 8,6 млн грн – це внесок від громадян.
Як зазначив начальник податкової служби області Віталій Чуй, тільки за умови достатніх фінансових ресурсів місцевих бюджетів можна говорити про вирішення нагальних проблем регіону охорони здоров’я, інфраструктури, освіти – усе це також залежить від відповідального ставлення мешканців Рівненщини до сплати податків.
Нагадаємо, у 2021 році податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нараховувався фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за 2020 рік. Обов’язок щодо сплати податку виникає у фізичних осіб протягом 60 календарних днів з моменту вручення повідомлення-рішення.
Громадяни-власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які не отримали відповідних повідомлень на сплату податків за своїми податковими адресами, можуть уточнити суму нарахованих платежів безпосередньо в податковій інспекції за місцем своєї реєстрації або за допомогою Електронного кабінету платника.
Зокрема, в Електронному кабінеті ДПС фізичні особи можуть переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю.
Крім того, в приватній частині Електронного кабінету платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо об’єктів рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення.
Автоматична реєстрація ФОП стала доступною на порталі «Дія»
В Головному управлінні ДПС у Рівненській області повідомляють, що з допомогою порталу «Дія» можна зареєструвати фізичну особу-підприємця (далі – ФОП), обрати загальну чи спрощену систему оподаткування. Реєстрація відбувається в автоматичному режимі без участі державного реєстратора та займає не більше 5-10 хвилин.
Для отримання даної послуги потрібно дотримуватися певних вимог, а саме:
- отримати електронний підпис (кваліфікований електронний підпис);
- зареєструватися чи авторизуватися (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису;
- заповнити онлайн-форму на отримання послуги.
Після цього заповнену заяву на реєстрацію ФОП буде перевірено та автоматично надіслано до єдиного державного реєстру (далі – ЄДР) для проведення державної реєстрації в автоматичному режимі.
У випадку якщо ви обрали систему оподаткування (як загальну, так і спрощену), то відповідні відмітки проставляються в заяві про державну реєстрацію. Заява автоматично буде направлена до податкових органів за місцем вашої реєстрації або за місцем провадження господарської діяльності.
Стан виконання поданої вами заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Також в кабінеті з’явиться повідомлення про реєстрацію вас ФОП, а також відповідний лист буде направлено вам на електронну скриньку.
Вже після того, як запис про реєстрацію ФОП з’явиться в ЄДР, впродовж 2 робочих днів ви можете отримати виписку з реєстру в кабінеті громадянина або у ЄДР.
Якщо ви обрали спрощену система оподаткування: ви маєте вести облік доходів у будь-якій зручній для вас формі. При цьому реєструвати книгу обліку доходів у податковій не потрібно.
Якщо ж у вас загальна система оподаткування, тоді після реєстрації ФОП вам потрібно зареєструвати Книгу обліку доходів у податковій службі.
Головне управління ДПС у Рівненській області