Територіальні громади Рівненщини отримали понад 2,5 мільйона гривень транспортного податку
З початку поточного року до бюджетів територіальних громад Рівненщини платниками податків перераховано 2 млн 546 тис гривень транспортного податку, що більше надходжень відповідного періоду 2023 року на 39 відсотків. Основна сума, а це 1 млн 604 тис гривень, сплачена фізичними особами, що перевищило минулорічні надходження на 620 тис гривень.
Відповідно юридичні особи сплатили 642 тис грн (+97 тис грн до 2023 року).
Нагадуємо, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.
Звертаємо увагу, що об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не менше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Враховуючи, що з 1 січня 2024 року розмір мінімальної заробітної плати становить 7100 грн – об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 2 662 500 гривень. При цьому перелік транспортних засобів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком, розміщується на сайті Міністерства економіки України. Слід пам’ятати, що ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен такий легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі
Відповідно до світової практики адміністрування податків і зборів Меморандумом про економічну та фінансову політику визначено, що зусилля з реформування Державної податкової служби України будуть зосереджені, у тому числі, на розробленні сучасних практик управління комплаєнс-ризиками (ризиками дотримання податкового законодавства), що також закріплено в Національній стратегії доходів до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р.
Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі, затверджений Постановою КМУ від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнсризиками) в Державній податковій службі», визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнсризиками) в ДПС, є методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації зазначеної вище реформи.
Запровадження системи управління податковими ризиками забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів. Порядок не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків.
Для більшості платників, які прагнуть дотримуватися податкового законодавства, ДПС зосередить зусилля на спрощенні виконання податкових обов’язків – вжитті проактивних заходів впливу (роз’яснення норм податкового законодавства, аналіз і спрощення за необхідності форм податкової звітності, активна взаємодія з представниками платників податків та експертним середовищем). Реактивні заходи впливу (зокрема, контрольноперевірочна робота) будуть застосовуватися лише для платників з найбільш вагомими податковими ризиками, які визначатимуться централізовано за єдиними правилами в межах, передбачених нормами Податкового кодексу України. Координатором експериментального проекту є Міністерство фінансів України. Уповноваженим органом з реалізації є Державна податкова служба України та її територіальні органи. Реалізація Експериментального проекту – 2 роки.
Детальніше – за посиланням:
Запитували-відповідаємо: які документи повинні надати платники податків для укладання договору про добровільну сплату єдиного внеску?
Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачено п.п.1 п. 3 розд. V Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449).
Всі платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску з деяких видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають до контролюючих органів за місцем проживання в паперовому або електронному вигляді:
заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції № 449;
копію трудової книжки (за наявності);
виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);
копію документа, що посвідчує особу.
Особи, зазначені у абзаці другому п. 1 розд. V Інструкції № 449 члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (одночасно на пенсійне, на випадок безробіття, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності), надають також документ, що підтверджує їх членство у такому господарстві.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у ЗІР ДПС України