Сплачені податки - це підтримка ЗСУ та держави в цілому
Податкові відносини в умовах воєнного стану – важлива складова економічного фронту. Більшість платників області відповідально відноситься до виконання своїх обов’язків перед державою та громадами, розуміючи, що саме за рахунок своєчасної сплати податкових зобов’язань відбувається не лише захист територіальної цілісності нашої країни, а й забезпечується її фінансова стабільність.
Проте, деякі платники все ж нехтують своїми обов’язками без поважних на те причин. Зокрема, суб’єкти господарювання та громадяни Рівненщини заборгували бюджетам 819,5 млн гривень, у тому числі 504,2 млн грн - це борг перед державним бюджетом і 315,3 млн грн – це борг перед місцевими бюджетами громад.
Нагадуємо, що відповідно до вимог Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями, сплата податків та зборів у встановлені Законом строки є обов’язком кожного платника податків. За несплату податків нараховуються пеня та штрафні санкції.
Крім того, якщо загальна сума боргу по платнику перевищує 3060 гривень, застосовується податкова застава, та контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи погашення податкового боргу такого платника шляхом стягнення коштів з рахунків у банках та продажу майна, яке перебуває у податковій заставі, а стягнення податкового боргу платника податку-фізичної особи здійснюється шляхом відкриття виконавчого провадження Державною виконавчою службою.
Тож, закликаємо кожного платника перевірити себе на наявність податкового боргу та терміново сплатити його.
Будьте відповідальними та своєчасно і в повному обсязі сплачуйте податки та збори до бюджетів усіх рівнів!
Вибір податкової соціальної пільги та строк її дії
У разі якщо платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, зазначених у п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), застосовується одна податкова соціальна пільга з підстави, що передбачає її найбільший розмір, за умови дотримання процедур, визначених п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, крім випадку, передбаченого п.п. «б» п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, податкова соціальна пільга за яким додається до пільги, визначеної п.п. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 ПКУ у разі, якщо особа утримує двох і більше дітей, у тому числі дитину з інвалідністю (дітей з інвалідністю). Норми передбачені п.п.169.3.1 п. 169.3 ст. 169 ПКУ.
Платник ПДФО, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи. (п.п. 169.3.2 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).
Підпунктом 169.3.3 п. 169.3 ст. 169 ПКУ встановлено, що податкова соціальна пільга, передбачена підпунктом 169.1.2 та підпунктами «а» та «б» п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років, а у разі її смерті до досягнення зазначеного віку – до кінця року, на який припадає смерть. Право на отримання такої податкової соціальної пільги втрачається у разі позбавлення платника ПДФО батьківських прав або якщо він відмовляється від дитини чи передає дитину на державне утримання, у тому числі у закладах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, незалежно від того, чи береться плата за таке утримання, чи ні, а також якщо дитина стає курсантом на умовах її повного утримання, починаючи з податкового місяця, в якому відбулася така подія.
Надання податкової соціальної пільги, передбаченої підпунктами «в» - «е» п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, зупиняється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому платник ПДФО втрачає статус, визначений у цих підпунктах.
Податкова соціальна пільга надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник ПДФО помер або оголошується судом померлим чи визнається судом безвісно відсутнім, або втрачає статус резидента, або був звільнений з місця роботи (п.п. 169.3.4 п. 169.3 ст. 169 ПКУ).
На захист довкілля платники Рівненщини перерахували 20,9 млн грн екологічного податку
Упродовж чотирьох місяців 2023 року для захисту довкілля суб’єкти господарювання Рівненської області перерахували до зведеного бюджету 20,9 млн грн екологічного податку. Це на 6,1 млн грн більше, ніж за відповідний період 2022 року.
Із цієї суми 15,8 млн грн надійшло до державного бюджету (+52% до 2022 року) та 5,1 млн грн було зараховано до спеціального фонду місцевого бюджету (+ 15% до 2022 року).
Звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання сплачують екологічний податок за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об'єктів.
Перевірити нараховану суму майнових податків можна за допомогою «Калькулятора податку на майно»
Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу платників податків, що Державною податковою службою України розроблено новий сервіс – «Калькулятор податку на майно». Цей сервіс сприяє підвищенню обізнаності громадян та якості сплати податку на нерухоме майно.
«Калькулятор» надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб.
«Калькулятор податку на майно» розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України (https://tax.gov.ua) у блоці «Е-СЕРВІСИ».