Звірку щодо стану розрахунків можна пройти самостійно, скориставшись електронними сервісами ДПС. Як батьки  можуть отримати відомості про джерела/суми доходів, виплачених малолітнім дітям

22.03.2024

Про розгляд звернень громадян у Головному управлінні ДПС у Рівненській області

У січні-лютому 2024 року до Головного управління ДПС у Рівненській області надійшло 48 письмових звернень від громадян.

Всі ці звернення – заяви, які надійшли листами. Із вищезазначених звернень 25 - надійшло поштою (безпосередньо від громадян), 14 звернень – засобами електронного зв’язку, через мережу Інтернет (безпосередньо від громадян) та 9 звернень - через органи влади.

Основні питання, що порушують громадяни в зверненнях, стосуються податкової політики (93,8%), у т.ч. контрольно-перевірочної роботи (25%), податку на майно (16,7%), інформування про ухилення від сплати податків (12,5%), єдиного соціального внеску (6,3%), реєстраційного номеру облікової картки платника податків (10,3%), реєстрації та обліку (6,3%) та ін.

Нагадаємо, що звернення громадян розглядаються відповідно до норм Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 №393/96-ВР. Ознайомитись з інформацією щодо розгляду звернень можна на субсайті Головному управлінні ДПС у Рівненській області: Головна/Для громадськості/ Звернення громадян/ Нормативно - правова база, або за посиланням https://tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/normativno-pravova-baza/.

Звертаємо увагу, що у ГУ ДПС в області працює комунікаційна податкова платформа: надіславши звернення на електронну скриньку rv.ikc@tax.gov.ua представники інститутів громадянського суспільства та бізнес-асоціацій можуть більш оперативно та якісно комунікувати з податківцями. Для пришвидшення розгляду питань, які направляються на платформу, рекомендуємо вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону, питання по суті.

Ознайомитись з контактною інформацією ГУ ДПС у Рівненській області можна за посиланням https://rv.tax.gov.ua/kontakti/. Зокрема, електронна пошта ГУ ДПС в області для листування:

rv.official@tax.gov.ua, електронна пошта для звернень громадян: rv.zvernennya@tax.gov.ua.

Як батьки можуть отримати відомості про джерела/суми доходів, виплачених малолітнім дітям

Відповідно до п. 63.5 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) у порядку, визначеному ПКУ.

Згідно з частиною другою ст. 14 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III зі змінами та доповненнями якщо дитина або особа, дієздатність якої обмежена, не може самостійно здійснювати свої права, ці права здійснюють батьки, опікун або самі ці особи за допомогою батьків чи піклувальника.

Порядок реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі, а також порядок отримання відомостей з Державного реєстру, регулюється Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2017 року за № 1306/31174 (далі – Положення № 822).
Відповідно до п. 1 розд. VII Положення № 822 фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи - платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка № 1ДР) (додаток 2 до Положення № 822), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).

Пунктом 4 розд. VII Положення № 822 визначено, що облікові картки за формою № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).
Згідно з п. 4 розд. Х Положення № 822 для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу у разі, якщо фізична особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання, подає документ, що посвідчує особу, та заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (далі – Заява за формою № 10ДР) (додаток 14 до Положення № 822).
Таким чином, для отримання відомостей з Державного реєстру про джерела/суми доходів, які виплачені малолітнім дітям (до 14 років), їх батькам (усиновителям, опікунам, піклувальникам) необхідно звернутися особисто до контролюючого органу за податковою адресою (місцем проживання) дитини або до будь-якого контролюючого органу (у разі тимчасового перебування за межами населеного пункту проживання) та подати Заяву за формою № 10ДР. Заява за формою № 10ДР подається за наявності документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), та свідоцтва про народження дитини.
При цьому в Заяві за формою № 10ДР зазначаються, зокрема:
у графі «Особисті дані заявника» – реєстраційний номер облікової картки дитини та прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) згідно з даними свідоцтва про народження дитини;
у графі «Адреса реєстрації місця проживання» – адреса реєстрації місця проживання дитини;
у графі «Документ, що посвідчує особу» – реквізити свідоцтва про народження дитини (назву документа, серію (за наявності), номер, дату видачі та орган, що видав документ);
у графі «Контактна інформація» – мобільний або домашній телефон одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника);
у графі «Інформація щодо представника (якщо Заява подається такою особою)» – реєстраційні дані та дані документа, що посвідчують особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись в ЗІР (https://zir.tax.gov.ua/).

Звірку щодо стану розрахунків можна пройти самостійно, скориставшись електронними сервісами ДПС

Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу платників податків, що в ІКС «Електронний кабінет» запроваджено електронний сервіс з використанням якого платники мають можливість доступу у режимі реального часу до даних інтегрованих карток платників, а також отримання підтверджуючого документу щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення.

Доступ в електронному кабінеті до показників інтегрованих карток дозволяє платнику безперешкодно у дистанційному режимі володіти інформацією щодо повноти та своєчасності розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення, а також проводити звірення відповідності даних бухгалтерського обліку платника та даних органу ДПС.

Також, платнику надано можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету.

У меню «Заяви, запити для отримання інформації» необхідно встановити період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити та довідки».

Обравши запит (F/J1300204) у полях «Регіон» та «Район» слід вибрати відповідний територіальний орган ДПС (за замовчуванням у системі встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації), і натиснути кнопку «Створити».

У формі Запиту автоматично заповнюються:

- найменування;

- прізвище ім’я, по батькові платника податків;

- податковий номер платника податку або серія та номер паспорта;

- дата відправлення Запиту до органів ДПС.

Автоматичне заповнення таких полів можна відмінити, знявши позначку «Авто розрахунок».

За допомогою кнопок «Підписати» та «Відправити» збережений документ підписується та відправляється до органу ДПС.

Відповідь на Запит платнику надсилається через електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою «F/J1400204». Витяг формується за період вибраний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Також нагадуємо, що мешканці Рівненщини можуть пройти звірку щодо заборгованості зі сплати майнових податків у Центрах обслуговування платників (https://rv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda).

Щоденно, у робочі дні згідно графіка роботи, у ЦОП кожен власник майна може провести звірку щодо нарахованих та сплачених сум податку на нерухоме майно та плати за землю.

Оскільки чимало власників землі та нерухомості у минулі роки допустили податковий борг з майнових податків, пропонуємо громадянам не зволікати та обов’язково перевірити наявність заборгованості перед місцевим бюджетом.

Поділитися: