У податковій службі Рівненської області розглянули 139 звернень від громадян
У січні-липні 2023 року до Головного управління ДПС у Рівненській області надійшло 139 письмових звернень від громадян.
Всі ці звернення – заяви, які надійшли листами. Із вищезазначених звернень 115 надійшло поштою (безпосередньо від громадян), 11 звернень – засобами електронного зв’язку, через мережу Інтернет (безпосередньо від громадян) та 13 звернень від інших органів, установ, організацій.
За результатами виконання: 135 звернення виконано в термін, 4 - термін виконання ще не настав.
Всього звернулось 141 громадянин, із врахуванням 2 колективних та 3 анонімних звернень.
За статтю авторів звернень: 71 - чоловіки (50,4%), 64 - жінки (45,4%).
Стать авторів звернень не визначено-6 (4,2%) в т.ч. колективного – 2, анонімного - 3.
За соціальним станом заявників: 125 (88,7%) - соціальний стан авторів звернень не визначено, 15 (10,6%) – пенсіонери з числа військовослужбовців, 1(0,7%)- пенсіонери.
За категоріями авторів звернень: 125 (88,7%) – категорія авторів звернень не визначена, 15(10,6%) – особи з інвалідністю ІІ групи, 1 (0,7%)- учасник бойових дій.
Основні питання, що порушують громадяни в зверненнях стосуються переважно податкової політики (80,6%), у т.ч. контрольно-перевірочної роботи (20,8%), реєстрації та обліку (6,4%), єдиного соціального внеску (4,8%), реєстраційного номеру облікової картки платника податків (21,5%) , податку на майно ( 7,8 %) та ін.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України на території України введено воєнний стан відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), проведення особистого прийому громадян в Головному управлінні ДПС у Рівненській області тимчасово припинено.
Нагадаємо, що звернення громадян розглядаються відповідно до норм Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 №393/96-ВР. Ознайомитись з інформацією щодо розгляду звернень можна на субсайті ДПС у Рівненській області: Головна/Для громадськості/ Звернення громадян/ Нормативно - правова база, або за посиланням https://tax.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/normativno-pravova-baza/
Закон №3219: нарахування податкової амортизації необоротних активів за період перебування платника на спрощеній системі з особливостями оподаткування
Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ), якими передбачено з 01.08.2023, зокрема, встановлення умов перехідного періоду, якими визначено порядок переходу на загальну систему оподаткування або на спрощену систему оподаткування для платників податку, які втрачають право на використання особливостей оподаткування.
Зважаючи на вимоги «перехідних» положень, для платників податку, які з 01 серпня переходять зі спрощеної системи з особливостями оподаткування на загальну, передбачена необхідність здійснення розрахунку «податкової» амортизації необоротних активів за період застосування ними спрощеної системи оподаткування.
Для цілей розрахунку «податкової» амортизації відповідно до положень ст. 138 ПКУ такі платники податку враховують суму залишкової вартості основних засобів та нематеріальних активів, які були введені в експлуатацію до переходу на сплату єдиного податку та під час сплати такого єдиного податку, яка визначається як різниця між первісною вартістю і сумою розрахованої податкової амортизації, у тому числі під час перебування на сплаті єдиного податку.
Відповідні роз’яснення наведені в Інформаційному листі № 4/2023 «Повернення на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу», розміщеному на вебпорталі ДПС у рубриці «Інформаційні матеріали» та у рубриці «Інформаційні листи» розділу «ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ».
Що таке контрольна стрічка ПРРО та які вимоги щодо ії створення?
Згідно з п. 1.2 розд. I Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій, програмних реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 № 1057 із змінами і доповненнями (далі – Вимоги № 1057), контрольна стрічка програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) – електронні копії розрахункових документів, а також електронні копії фіскальних звітних чеків, які сформовані послідовно із додаванням у кожен наступний розрахунковий документ або фіскальний звітний чек ґешу (створеного із застосуванням ґеш-функції) попереднього розрахункового документу або фіскального звітного чека, та зберігаються в електронній формі таким ПРРО під час його роботи на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу (в режимі офлайн) до моменту передачі розрахункових документів або фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу.
Разом з тим, п. 2.4 розд. II Вимог № 1057 встановлено, що ПРРО має забезпечувати:
створення та зберігання контрольної стрічки на ПРРО у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн до передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера. Така передача завершується отриманням від контролюючого органу підтвердження про доставку таких документів; під час роботи в режимі офлайн присвоєння кожному створеному електронному розрахунковому документу та фіскальному звітному чеку фіскального номера з діапазону фіскальних номерів, сформованого фіскальним сервером контролюючого органу, у порядку, встановленому ст. 5 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
З цим та іншими розясненннями можна ознайомитись у ЗІР ДРС України