На Рівненщині представники малого і середнього бізнесу сплатили майже 684 мільйонів гривень єдиного податку
Суб’єкти господарювання Рівненщини, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, упродовж січня-серпня поточного року сплатили до місцевих бюджетів області 683,9 млн гривень єдиного податку.
За словами в.о. начальника ГУ ДПС у Рівненській області Андрія Троцка, порівняно з аналогічним періодом минулого року сплата єдиного податку збільшилась на 15%, або 89 млн гривень.
Значна частка надходжень – 544 млн гривень - це внесок фізичних осіб - підприємців.
В свою чергу, юридичні особи перерахували до бюджетів громад майже 98 млн гривень, а сільськогосподарські товаровиробники – понад 42 млн гривень цього платежу.
Нагадаємо, що єдиний податок у повному обсязі зараховується до місцевих скарбниць та займає друге місце у структурі їх надходжень.
Дякуємо платникам, які сумлінно сплачують податки та підтримують місцеві громади!
Платники податків Рівненщини сплатили до бюджету країни майже 6,8 мільярди гривень податку на доходи фізичних осіб
За січень-серпень 2023 року платники податків Рівненщини перерахували до зведеного бюджету 6 млрд 760 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 1 млрд 481 млн грн, або на 28 відсотків більше, ніж за аналогічний період минулого року.
За словами в.о начальника ГУ ДПС у Рівненській області Андрія Троцка, із сплаченої суми майже 79 відсотків, або 5 млрд 318 млн грн отримали місцеві бюджети громад області.
Якщо порівнювати показники надходжень ПДФО до місцевих бюджетів у поточному році із надходженнями за січень-серпень 2022 року, то приріст податку на доходи фізичних осіб склав 27,7 відсотків. В абсолютній величині додаткові надходження перевищили 1 млрд 153 млн гривень.
Нагадаємо, що надходження ПДФО є надважливими у формуванні місцевих бюджетів, адже в структурі загальних надходжень він займає позицію лідера та становить до 77 відсотків. Такі ресурси дають можливість розвивати інфраструктуру, будувати, фінансувати необхідні проєкти, покращувати рівень життя мешканців громад. Тому важливо, щоб роботодавці дотримувались вимог трудового законодавства щодо офіційного оформлення працівників та своєчасної виплати заробітної плати на рівні не менше встановленого законодавством.
Під час брифінгу говорили про необхідність застосування РРО підприємцями
Про зміни у використанні реєстраторів розрахункових операцій (РРО) йшлося під час брифінгу, спікерами якого стали начальник відділу фактичних перевірок ГУ ДПС у Рівненській області Андрій Філіпчук та завідувачка сектору організації роботи центрів обслуговування платників Галина Крат.
Податківці поінформували, що 30 червня Верховна Рада прийняла Закон № 3219, яким внесла зміни до Податкового кодексу та інших законів України. Відтак повернулася відповідальність за порушення касової дисципліни для деяких груп підприємців.
Так, з 1 жовтня повертається відповідальність для підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування ІІ-ІV груп, адже вони повинні при розрахунках зі споживачами використовувати РРО чи програмні РРО (ПРРО).
Андрій Філіпчук звернув увагу, що використання РРО/ПРРО наразі є обов’язковим для: ФОП ІІ-ІV груп незалежно від виду діяльності та обсягу доходу; ФОП на загальній системі оподаткування.
Виняток становлять: ФОП І групи; ФОП, які приймають оплату виключно банківськими переказами на реквізити IBAN, E-banking; ФОП ІІ-ІV груп, які обрали спрощену систему оподаткування та здійснюють торгівлю у селах за таких умов: річний обсяг доходу на один структурний підрозділ за рік не перевищує 1 млн грн; торгівля здійснюється не в одному торговельному об’єкті з підакцизними товарами; суб’єкт господарювання не здійснює дистанційну торгівлю товарами; органом місцевого самоврядування не прийнято рішення про обов’язкове застосування РРО, проте у такому випадку при здійсненні розрахункових операцій слід застосовувати розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій.
Отже, більшість суб’єктів малого та середнього бізнесу зобов’язані використовувати РРО. І за порушення вони наражатимуть себе на штрафні санкції. А саме - 100% за перше порушення та 150% за кожне наступне для суб’єктів господарювання, які:
- реалізують підакцизний товар;
- здійснюють реалізацію на спрощеній системі оподаткування складної побутової техніки (та, що потребує гарантійного обслуговування), ювелірних виробів, лікарських засобів;
- платники ПДВ.
Для решти діють знижені розміри штрафів: 25% за перше порушення й 50% за кожне наступне.
«До 1 жовтня є шанс проведення тестового режиму. Це дає можливість виявити складності при використанні. У цей період часу штрафні санкції не будуть застосовуватися», - наголосив Андрій Філіпчук.
Тим часом, який саме касовий апарат використовувати, вибирає сам платник з огляду на свої потреби та можливості.
«Тенденція вказує на те, що більшість платників обирають програмні РРО. Для порівняння: протягом серпня зареєстровано 630 програмних та 147 класичних РРО. На початку року їх кількість була приблизно однакова», - зазначила Галина Крат. Вона повідомила, що Державна податкова служба України розробила свій програмний продукт – ПРРО ДПС. Він безкоштовний. У разі виникнення питань щодо реєстрації ПРРО від ДПС підприємці можуть звертатися до Центрів обслуговування платників або за телефоном «гарячої лінії» (0362) 692-628.
Податківець звернула увагу, що суб’єкти господарювання, які мають намір працювати з безкоштовним ПЗ ПРРО ДПС, можуть також завітати на практикуми із встановлення таких ПРРО. Вони проходять щосереди о 10-00 в приміщенні ГУ ДПС в Рівненській області за адресою: м. Рівне, вул. Відінська, 12. У ході практикуму працівники ГУ ДПС допоможуть зареєструвати господарську одиницю, програмний РРО (касу), касира. Для цього необхідно мати з собою електронний цифровий підпис або електронні печатки у кількості, що відповідає числу касирів, які будуть працювати на ПРРО та пристрій, на який буде встановлюватись ПРРО ДПС.
Як фізичній особі –підприємцю здійснити перехід на першу-третю групи спрощеної системи оподаткування
Відповідно до п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву.
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями;
4) державному реєстратору під час державної реєстрації створення юридичної особи або державної реєстрації фізичної особи – підприємця. Відповідна заява або відомості передаються до контролюючих органів у порядку, встановленому Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями.
Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Відповідно до п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ.
При цьому якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи – підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.
--
З повагою,
відділ інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Рівненській області
Податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на сторінках Фейсбук.
ДПС України: https://www.facebook.com/TaxUkraine
ГУ ДПС у Рівненській області: https://www.facebook.com/tax.rivne