Місцеві бюджети Рівненщині отримали понад 19 мільйонів гривень за право торгівлі підакцизними товарами
Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області, за дев’ять місяців 2023 року за право оптової, роздрібної торгівлі та зберігання підакцизних товарів суб’єкти господарювання Рівненщини сплатили 19,7 млн грн плати за ліцензії, що на 17%, або 2,8 млн грн перевищує надходження відповідного періоду минулого року.
Зокрема, платниками сплачено понад 15,4 мільйона гривень за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольної продукції та цигарок, 2,3 млн грн - за отримані ліцензії на оптову торгівлю алкоголем, тютюном, спиртом етиловим та пальним. Придбання ліцензій на право зберігання та реалізації пального додало бюджетам 1,4 млн гривень.
У податковій службі області наголошують, що наявність ліцензії на реалізацію – головна умова для продажу будь-якої підакцизної продукції оптом та у роздріб. ЇЇ відсутність ставить під сумнів якість пропонованої горілчаної продукції чи тютюнових виробів. А це означає, що безліцензійна торгівля спиртним та цигарками може нести загрозу життю і здоров’ю споживачів. Окрім того, безліцензійна діяльність позбавляє бюджет передбачених законом надходжень.
Споживачам варто перевіряти наявність ліцензії у продавця лікеро-горілчаної продукції, тютюнових виробів та пального з тим, щоб отримати легальний та якісний товар. На кожній одиниці спиртного чи тютюнових виробів обов’язково повинна бути марка акцизного податку встановленого зразка.
Cуб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють продаж квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів, мають право не застосовувати РРО та/або ПРРО
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Згідно з п. 4 ст. 9 Закону № 265 суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють продаж квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів мають право не застосовувати РРО та/або ПРРО та РК.
Статтею 1 Закону України від 29 червня 1995 року № 249/95-ВР «Про музеї та музейну справу» із змінами та доповненнями визначено, що музеї – це науково-дослідний та культурно-освітній заклад, створений для вивчення, збереження, використання та популяризації музейних предметів та музейних колекцій з науковою та освітньою метою, залучення громадян до надбань національної та світової культурної спадщини.
У разі віднесення музеїв до категорії культурно-спортивних і видовищних закладів, на таких суб’єктів господарювання поширюється норма п. 4 ст. 9 Закону № 265 щодо незастосування РРО та/або ПРРО та РК.
При цьому такі суб’єкти господарювання не звільняються від видачі інших розрахункових документів та ведення їх обліку у порядку, встановленому відповідними відомчими нормативними документами.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України
Закон України № 3219: проведення перевірок згідно плану-графіку
ГУ ДПС у Рівненській області нагадує, що з 01.08.2023 набрав чинності Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219), згідно якого п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено, зокрема п.п. 69.35, відповідно до якого встановлено, що тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно:
1) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;
2) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);
3) платники податків, які надають фінансові, платіжні послуги.
При цьому формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюються без урахування вимог, передбачених п. 77.2 ст.77 ПКУ.
Внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісячно з урахуванням форс-мажорних обставин, обставин непереборної сили, наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок, які визначені п.п. 69.21 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, та з урахуванням вимог, встановлених цим підпунктом.
Оновлений план-графік оприлюднюється на веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше останнього числа місяця, в якому було затверджено такий оновлений план-графік.
Документальні планові перевірки платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), та платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги, можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) таким платникам (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмового повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.