Рівненщина: на підтримку ЗСУ перераховано 607 млн грн військового збору
Впродовж січня – жовтня 2023 року платники податків області спрямували на підтримку армії 607,5 млн грн військового збору, що більше як за десять місяців минулого року на 70 млн грн, або 13 відсотків. Про це інформує в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Володимир Троцко.
Податківці нагадують, військовий збір справляється із доходів, які відповідно до податкового законодавства оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. До них належать заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, винагороди, орендна плата, виплата дивідендів, купівля-продаж рухомого і нерухомого майна тощо. Відтак кожен, хто легалізує свої доходи, чесно декларує їх та офіційно працює, долучається до фінансового забезпечення нашого війська.
Відновлено відповідальність за порушення порядку проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО
Законом України від 30 червня 2023 року № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» відновлено відповідальність за порушення вимог Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Зокрема, з 01 серпня 2023 року відновлено застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону № 265 стосовно суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, купівлі/продажу іноземної валюти за порушення, які були вчинені до та під час воєнного стану.
З 01 жовтня 2023 року для всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг відновлюється застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону № 265, з одночасним повним скасуванням відповідальності за порушення, вчинені з 01 січня 2022 року по 30 вересня 2023 року включно.
Зазначене звільнення від відповідальності та/або її скасування, згідно з нормами Закону № 3219, не поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю підакцизними товарами або діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, купівлі/продажу іноземної валюти.
Разом з тим, Законом № 3219 суттєво зменшено розміри штрафних (фінансових) санкцій для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку, із 100 – 150 % до 25 – 50 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг), відповідно (крім тих які зареєстровані платниками податку на додану вартість, здійснюють діяльність з продажу підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).
Зверніть увагу, що найбільш поширеними порушеннями є: невидача розрахункового документу; відсутність обов’язкових реквізитів в чеку (штрих код марки акцизного податку для алкогольних напоїв, коду УКТЗЕД для підакцизної групи товарів, реквізити платіжної системи, підсумкові показники чеку, всі реквізити, які пов’язані з податками та інше згідно Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13).
Також суб’єктам господарювання необхідно додержуватись належного ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, що передбачає проведення всіх розрахункових операцій через РРО/ПРРО та наявність у місці реалізації документів, які підтверджують облік та походження ТМЦ (зокрема, але не виключно - інвентаризаційні відомості, накладні від виробників/постачальників, накладні на внутрішнє переміщення).
Добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.