Більше 115 млн грн військового збору спрямували платники Рівненщини на підтримку обороноздатності України
У січні – лютому 2024 році платниками податків Рівненщини сплачено до державного бюджету 115,3 млн грн військового збору. Порівняно з відповідним періодом 2023 року надходження збільшились на 6,6 млн гривень.
Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і іноземні доходи, фізичні особи – нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Ставка збору становить 1,5 відсотка від суми доходів, що підлягають оподаткуванню.
Податківці дякують всім платникам, які, незважаючи на сучасні реалії, добросовісно виконують свої податкові обов’язки, дотримуються законодавства про працю. Адже кожен платник, отримуючи легальні доходи та сплачуючи військовий збір, фінансово підтримує Збройні Сили України і цим вносить всій вклад у нашу Перемогу.
Щодо розрахунку розміру орендної плати за об’єкт нерухомості власником якого є фізична особа
Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу, що відповідно до п.п.170.1.2 Податкового кодексу України (далі ПКУ) податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об'єктів нерухомості, крім земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар.
При цьому об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за методикою визначеною ПКМУ від 29 грудня 2010 р. N 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб», виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких вона розташована, та оприлюднюється у спосіб, найбільш доступний для жителів такої територіальної громади. Якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.
Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведених у додатку 2 до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, дохід від надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) відображається під «196» ознакою доходу.
Державна реєстрація – передумова початку здійснення господарської діяльності
В ГУ ДПС у Рівненській області нагадують платникам податків, що для провадження господарської діяльності обов’язкова державна реєстрація суб’єкта господарювання. Тож, якщо платник податків займаєтеся продажем товарів чи наданням послуг, він в обов’язковому порядку має здійснити державну реєстрацію суб’єкта господарювання. Адже це – передумова початку здійснення такої діяльності.
Звертаємо увагу, що відсутність держреєстрації призводить до притягнення до адміністративної (ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення) та, в певних випадках, до кримінальної (ст. 201 Кримінального кодексу України) відповідальності.
На сьогодні значна кількість громадян нехтують обов’язком реєстрації підприємницької діяльності, що є прямим порушенням встановлених законодавством вимог. В результаті, це призводить до:
- здійснення господарської діяльності без державної реєстрації;
- використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та відсутності мінімальних соціальних гарантій;
- виплати заробітної плати «в конвертах»;
-продажу товару, який придбаний без документів, або імпортований без офіційного митного оформлення;
- непроведення розрахунків через РРО/ПРРО;
-проведення розрахунків через банківські картки фізичних осіб;
- ухилення від сплати податків тощо.
Враховуючи глобальну цифровізацію, використання соціальних мереж, зокрема, Facebook та Instagram, стало потужним маркетинговим інструментом, який став досить популярним серед громадян для дистанційного продажу товарів або надання послуг. Проте більшість таких продавців нехтують обов’язком реєстрації підприємницької діяльності, ухиляються від сплати податків, а розрахунки проводять через банківські картки фізичних осіб, що заборонено законодавством.
Зауважимо, що кожен такий випадок досліджується та перевіряється працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження – вживаються заходи відповідного реагування.