На забезпечення соціальних виплат Рівненщина спрямувала майже 10,7 мільярдів гривень
Плюс 18 відсотків до десяти місяців минулого року – такий результат сплати єдиного внеску платниками Рівненщини у січні-жовтні цього року.
За словами в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Андрія Троцка, з початку 2024 року платники податків області спрямували на соціальні потреби 10 млрд 686 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, тож приріст надходжень до десяти місяців 2023 року склав 1 млрд 612 млн гривень.
Нагадаємо, що завдяки сплаті єдиного внеску фінансуються соціальні гарантії на випадок безробіття, тимчасової втрати непрацездатності, виплати пенсій. Тож позитивна динаміка надходжень цього платежу напряму залежить від зростання фонду оплати праці та легалізації доходів найманих працівників.
Тому кожен роботодавець та кожен працюючий громадянин повинні чітко усвідомлювати, що саме від своєчасної та повної сплати єдиного внеску, нарахованого на суму легальної заробітної плати, залежить рівень соціальної захищеності населення країни.
Для платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства спрощується механізм взаємодії з податковою
Для об’єднання зусиль бізнесу та держави у боротьбі з тіньовою економікою було ухвалено Закон України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813).
Мета імплементації норм Закону № 3813 – ефективне запровадження особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. І це ще один крок на шляху впровадження ризик-орієнтованої системи в роботі ДПС.
Законом № 3813, зокрема, передбачено:
1) розширення змісту поняття «податковий ризик» та запровадження терміна «комплаєнс (управління податковими ризиками)»;
2) запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, які користуватимуться низкою переваг у податковому адмініструванні під час воєнного стану;
3) щоквартальне включення юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв з урахуванням системи оподаткування (зокрема, вимоги до рівня сплати податків, вимоги до рівня нарахування заробітної плати тощо), що визначатиметься автоматично, до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік);
4) ведення Переліку забезпечуватиме Державна податкова служба України, а інформацію про включення до нього платник податків отримуватиме через електронний кабінет;
5) щоквартальна публікація Державною податковою службою України на своєму вебпорталі середніх показників критеріїв, які передбачені Законом № 3813;
6) отримання платниками, які не досягли середніх показників критеріїв, такої аналітичної інформації через електронний кабінет;
7) отримання платниками податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, включених до Переліку, таких переваг:
мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів;
скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування – 5 календарних днів;
отримання індивідуальних податкових консультацій протягом 5 календарних днів;
закріплення за платником податків комплаєнс-менеджера, з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції;
право платника податків на свій запит у п’ятиденний строк отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків.
Закон також передбачає створення посади «комплаєнс-менеджера» – посадової особи податкового органу, яка буде відповідальна за взаємодію з платниками податків.
Звертаємо увагу, що з метою покращення сервісів для платників податків ДПС створено окремий субсайт «Територія високого рівня податкової довіри».
Користуючись цим субсайтом, платники мають можливість отримати зручний доступ до актуальної інформації, зокрема, Переліків платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та розрахованих середніх показників критеріїв у розрізі регіонів, видів економічної діяльності, груп платників податків та періодів.
Продаж підакцизних товарів необхідно здійснювати тільки через РРО/ПРРО з попереднім програмуванням
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують, що суб’єкти господарювання, які проводять розрахункові операції у готівковій/безготівковій формі під час торгівлі підакцизними товарами зобов’язані дотримуватись вимог п. 11 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, відповідно до яких такі суб'єкти зобов'язані проводити розрахункові операції через РРО/ПРРО. Для підакцизних товарів використовується режим програмування РРО/ПРРО, при якому зазначається код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, ціни товарів та облік їх кількості. При роздрібній торгівлі алкогольними напоями також необхідно зазначати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серію та номер).
Наголошуємо: повнота обсягів розрахункових операцій (виторгів), проведених через РРО/ПРРО, є важливим чинником повноти декларування обсягів отриманих доходів суб’єктами господарювання, а відтак і реальністю задекларованих та сплачених ними податків, зокрема, податку на прибуток підприємств, податку на доходи фізичних осіб, акцизного податку тощо.
Зауважуємо, що ДПС застосовує виключно ризикоорієнтовний підхід при організації фактичних перевірок, зосереджуючись на діяльності платників податків, які ухиляються від виконання своїх податкових обов’язків, зокрема, щодо використання РРО або ПРРО при проведенні розрахунків.
Звертаємо увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зокрема Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», вбереже суб’єктів господарювання від додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій.
Про реалізацію вимог законодавства щодо особливостей податкового адміністрування для платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
Міністерством фінансів України затверджено Порядок формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Відповідний наказ ухвалено на виконання Закону України від 18.06.2024 № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
Документом визначено порядок розрахунку критеріїв для включення платників до переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
Платники, які увійдуть до Переліку, отримуватимуть низку переваг у податковому адмініструванні на час воєнного стану. Це, зокрема, мораторій на проведення документальних перевірок, окрім деяких їх видів, скорочення строків камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування, строків надання індивідуальних податкових консультацій тощо.
Для таких платників також спрощується механізм взаємодії з податковою службою, оскільки за кожним з них буде закріплений комплаєнс-менеджер з метою підвищення якості обслуговування.
Ознайомитися з Порядком формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства можна на сайті Міністерства фінансів України.
Для забезпечення порядку взаємодії комплаєнс-менеджера з платниками, включеними до Переліку, ДПС видано наказ від 31 жовтня 2024 року № 788 «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
Цим документом затверджено порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера, особливості його взаємодії з платником та відповідальність. Також наказом чітко визначені способи комунікацій платника з комплаєнс-менеджером та порядок проведення онлайн-комунікації в режимі відеоконференції.
Ознайомитися з наказом ДПС від 31 жовтня 2024 року № 788 «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» можна на вебпорталі ДПС.