Надходження ПДФО від платників Рівненщини зросли на понад 2 мільярди гривень
У січні–серпні 2025 року надходження податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) від платників Рівненської області склали 9 мільярдів 383 мільйони гривень.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Рівненській області Сергій Вінніченко, порівняно з аналогічним періодом минулого року рівень сплати зріс на 2 мільярди 316 мільйонів гривень або на 33%.
У розрізі бюджетів:
- до державного бюджету спрямовано 4 млрд 533 млн гривень ПДФО, що на 1 млрд 451 млн гривень більше, ніж торік;
- до місцевих бюджетів перераховано 4 млрд 850 млн гривень, що перевищує минулорічний показник на 865 млн гривень.
Лише у серпні 2025 року бюджети отримали 1 млрд 210 млн гривень.
З початку року надходження ПДФО у загальних доходах місцевих бюджетів області склали майже 67%, що підтверджує ключову роль цього податку у фінансуванні територіальних громад.
Сергій Вінніченко наголосив, що податкова служба Рівненщини продовжує системну роботу з платниками податків щодо виведення діяльності з «тіні» та легалізації доходів громадян.
«Платники, які вчасно сплачують ПДФО, не просто дотримуються законодавства – вони допомагають регіону вистояти, підтримують соціальний захист і роблять свій внесок у фінансову незалежність України», – зазначив керівник.
Платники єдиного податку Рівненщини поповнили місцеві бюджети на понад 1 мільярд гривень
Підприємці та юридичні особи – платники єдиного податку Рівненщини упродовж січня–серпня 2025 року спрямували до місцевих бюджетів 1 млрд 204 млн гривень. Це на 17% більше, ніж за аналогічний період минулого року, – повідомляють у Головному управлінні ДПС у Рівненській області.
Зокрема, фізичні особи – підприємці поповнили бюджети громад на 982 млн грн, юридичні особи – “спрощенці” перерахували 139 млн грн, а сільськогосподарські товаровиробники - 83 млн грн єдиного податку.
У податковій службі наголошують: позитивна динаміка сплати єдиного податку дозволяє громадам планувати видатки з урахуванням стабільних податкових надходжень від малого бізнесу. Внесок «спрощенців» у місцеві бюджети є вагомим і часто бюджетоутворюючим.
Водночас лише за умови створення комфортних і рівних конкурентних умов для малого бізнесу громади можуть розраховувати на стабільні податкові надходження. Надзвичайно важливо, щоб усі підприємницькі проєкти реалізовувалися легально, – підкреслюють у ГУ ДПС в області.
Податкова служба Рівненщини забезпечує якісний супровід підприємців, пропонуючи дистанційну комунікацію та сучасні електронні сервіси для подання звітності й отримання інформації, а також консультаційну допомогу в Центрах обслуговування платників, в Офісі податкових консультантів, та дякує підприємцям і юридичним особам за сумлінну і своєчасну сплату податків.
2
Які існують групи платників єдиного податку та хто не може працювати на спрощеній системі
В Україні фізичні особи – підприємці (ФОП) мають можливість працювати на спрощеній системі оподаткування, обравши одну з груп єдиного податку. Кожна з них має свої вимоги та обмеження щодо видів діяльності, кількості працівників і розміру доходу.
Перша група
До цієї категорії належать ФОП, які:
- не використовують працю найманих працівників;
- здійснюють роздрібний продаж товарів на ринках та/або надають побутові послуги населенню;
- мають річний обсяг доходу не більше 167 мінімальних заробітних плат (станом на 1 січня звітного року).
Друга група
Цю групу можуть обрати підприємці, які працюють у сфері послуг (у тому числі побутових), виробництва та продажу товарів, ресторанного господарства, а також надають послуги населенню або іншим платникам єдиного податку.
Умови:
- кількість найманих працівників – до 10 осіб включно (або зовсім без них);
- річний обсяг доходу – не більше 834 мінімальних заробітних плат (станом на 1 січня звітного року).
Винятки: на другій групі не можуть працювати ФОП, які займаються: посередництвом у сфері нерухомості;
наданням доступу до Інтернету;
виробництвом, постачанням і продажем ювелірних виробів та продукції з дорогоцінних металів/каміння.
Третя група
Ця група є найбільш гнучкою, адже тут немає обмежень щодо кількості найманих працівників.
- Основна умова – річний обсяг доходу не може перевищувати 1 167 мінімальних заробітних плат (на 1 січня звітного року).
Хто не може бути платником єдиного податку
Спрощена система не застосовується для ФОП, що здійснюють такі види діяльності:
- організація та проведення азартних ігор;
- обмін валют;
- виробництво та торгівля підакцизними товарами (за винятком передбачених законом випадків);
- видобуток корисних копалин, дорогоцінних металів і каміння;
- фінансове посередництво (окрім страхових агентів та окремих фахівців, визначених законодавством);
- поштові та телекомунікаційні послуги (крім кур’єрських);
- продаж предметів мистецтва й антикваріату, організація аукціонів;
- проведення гастрольних заходів;
- технічні випробування, дослідження, аудит;
- надання в оренду земельних ділянок понад 0,2 га, житлових приміщень понад 400 кв. м, нежитлових – понад 900 кв. м.
3
Крім того, не можуть працювати на єдиному податку банки, страхові компанії, ломбарди, кредитні спілки, інші фінансові установи, реєстратори цінних паперів, фізичні особи-нерезиденти, а також підприємці з податковим боргом (за винятком безнадійного боргу, що виник внаслідок форс-мажору).
Довідково: порядок перебування ФОП на спрощеній системі визначений статтею 291 Податкового кодексу України.
Триває експериментальний проєкт із запровадження системи управління податковими ризиками
Головне управління ДПС у Рівненській області інформує, що в Україні триває експериментальний проєкт, спрямований на впровадження нової системи управління податковими ризиками. Він є складовою частиною реалізації Національної стратегії доходів, яка визначає напрями реформування податкової системи на найближчі п’ять років.
Одним із ключових завдань проєкту є підвищення рівня добровільного дотримання платниками вимог податкового законодавства. Це дозволить оптимізувати бізнес-процеси Державної податкової служби та забезпечити ефективнішу взаємодію з платниками податків.
Нова система передбачає: концентрацію зусиль та ресурсів на роботі з платниками, які мають податкові ризики; підтримку сумлінних платників, що демонструють високий рівень податкового комплаєнсу.
Відповідно до Порядку реалізації експериментального проєкту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854, передбачено такі основні підходи:
комплаєнс у податковій сфері – це комплекс заходів, які здійснюють податкові органи задля сприяння добровільному дотриманню платниками вимог податкового та іншого законодавства. Головний акцент робиться на управлінні податковими ризиками;
оцінювання податкового ризику – процес визначення можливого впливу податкових ризиків на виконання платником податкових зобов’язань, зокрема щодо його розрахунків з бюджетом.
Запровадження такої моделі управління ризиками покликане зробити податкову систему більш прозорою, справедливою та ефективною, сприяти зменшенню рівня порушень та водночас полегшити виконання податкових зобов’язань для бізнесу, який працює відкрито та чесно.
Додатково: Постанова КМ України від 25.07.2024 № 854 "Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі"
--