15 лютого 2022 року

Податківці Рівненщини виявили порушення у сфері реалізації підакцизних товарів на 1,2 млн гривень
Як повідомили в управлінні контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Рівненській області, у січні поточного року працівниками управління проведено 17 перевірок суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з реалізації та зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та паливно – мастильних матеріалів.
За результатами перевірок встановлено порушення:
- 2 випадки безліцензійного зберігання пального;
- 2 випадки реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка;
- 1 випадок безліцензійної роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
- 2 випадки торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах без марок акцизного податку;
- 1 випадок реалізації алкогольних напоїв за цінами нижчими мінімально встановлених;
- 2 випадки відсутності реєстрації витратоміра – лічильника;
- 1 випадок реалізації товарів, які не обліковані у встановленому законодавством порядку;
- 4 випадки порушення використання режиму попереднього програмування найменування товарів;
- 1 випадок відсутності реєстрації місця зберігання оптових партій алкогольних напоїв.
За результатами проведених перевірок донараховано штафних санкцій на суму 1214,22 тис. гривень.
Крім того, за матеріалами національної поліції по реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів для неповнолітніх осіб, винесено 10 рішень на суму 68 тис. грн. та передано матеріали на анулювання 5 ліцензій.
Також з незаконного обігу вилучено рідин, що використовуються в електронних сигаретах на суму 35,5 тис. грн., та алкогольних напоїв на суму 5 тис.гривень.
Cуб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність на території сіл, селищ та селищ міського типу мають право не використовувати РРО
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що 9 лютого 2022 року набрали чинності зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.20001336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій та у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Зазначені зміни, внесені відповідно до Постанови КМУ від 09.02.2022 № 95 «Про внесення змін до Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО або ПРРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій», розповсюдили дію пунктів 1, 4, 6, 7, 8, 11, 17, 22 затвердженого Постановою Переліку не тільки на територію сіл, а й селищ по всій Україні.
Відповідно до адміністративно-територіального устрою України всі населені пункти, що мали статус «селище міського типу», наразі відносяться до населених пунктів із статусом «селище».
Тобто суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність на території сіл, селищ та селищ міського типу, мають право на використання пільг, встановлених пунктами 1, 4, 6, 7, 8, 11, 17, 22 Переліку в повному обсязі.
Як відкрити спеціальний рахунок в банку для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування?
Для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі – спеціальні рахунки) до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Декларант відкриває в банку спеціальний рахунок та вносить на нього готівкові кошти, банківські метали через операційну касу банку за заявою на переказ готівки, а у реквізиті «Призначення платежу/зміст операції» зазначає «добровільне декларування».
Після підтвердження джерел походження грошових коштів, банківських металів декларант має право:
перерахувати грошові кошти, банківські метали на власний поточний рахунок фізичної особи, відкритий в банку України;
або зняти грошові кошти, банківські метали та закрити спеціальний рахунок;
або подати в банк заяву та використовувати надалі цей рахунок як звичайний поточний рахунок фізичної особи, відкритий для власних потреб.
Декларант додатково до документів для відкриття спеціального рахунку подає анкету та заяву.
Банк уживає заходів щодо встановлення джерел походження коштів у національній та іноземних валютах, банківських металів у випадках, передбачених законодавством з питань фінансового моніторингу.
Облік товарних запасів – кому потрібно, а кому ні?
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують, що порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496.
Порядок № 496 не поширює свою дію на:
платників єдиного податку І групи;
платників єдиного податку ІІ – ІV груп, які не здійснюють:
реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення;
реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Порядок № 496 поширює свою дію на фізичних осіб – підприємців, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування та на ІІІ групі єдиного податку з реєстрацією платниками ПДВ.
Порядок № 496 встановлює обов’язок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації для ФОП, які використовують загальну систему оподаткування та здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
За наявності обов’язку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, фізичні особи підприємці мають здійснювати облік всіх товарів, які знаходяться в реалізації, а не лише визначених п.61 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України.
Облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку.
Первинні документи, на підставі яких внесено записи до Форми обліку, є обов'язковими додатками до такої форми. Внесення даних до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів здійснюється до початку їх реалізації.
Форма обліку ведеться за вибором ФОП у паперовій або в електронній формі.
Форма обліку має містити зазначені в довільному порядку дані ФОП: прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки ФОП або серія та номер паспорта/номер ID картки для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті, податкова адреса, назва та адреса місця продажу (господарського об'єкта) або місця зберігання, в межах якого ведеться облік. Для паперової форми обліку зазначені дані мають міститися на титульному аркуші.

Поділитися: