31 березня 2022 року

Втратили «ідентифікаційний номер» - отримайте його повторно
В ГУ ДПС у Рівненській області роз’яснюють, що відповідно до п. 70.9 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 7 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 (далі – Положення №822), за зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган (далі – податковий орган) видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) (картка платника податків (додаток 3 до Положення №822)), відповідно до порядку, визначеного Положенням №822 (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку у паспорті). Даний документ містить інформацію про присвоєний реєстраційний номер облікової картки платника податків.
У випадку втрати чи пошкодження «ідентифікаційного номеру» громадянин має право повторно отримати такий документ. Для цього платник податків подає до податкового органу заяву про внесення змін до Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків за формою №5ДР (далі – Заява за ф. №5ДР) (додаток 12 до Положення №822). При заповнені цієї Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни відповідних даних. Якщо особа тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання або не має постійного місця проживання в Україні потрібно пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, пред’явити документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
За умови відсутності інформації про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, особа пред’являє:
- довідку про внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі – Реєстр) та видані документи, що складається у формі витягу з Реєстру;
- довідку про реєстрацію місця проживання/перебування особи, видану органом реєстрації, якщо після формування витягу з Реєстру змінилися дані щодо місця проживання особи;
- довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або довідку, що підтверджує місцеперебування громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї (за наявності таких документів).
Картка платника податків надається контролюючим органом за місцем проживання фізичної особи протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до такого органу.
Зверніть увагу, що громадяни України, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого податкового органу. При цьому строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.
У випадку отримання «ідентифікаційного номеру» представником платника податків потрібно надати документ, що посвідчує особу такого представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред’явлення повертається) та її копії.
Частиною дев’ятою ст. 16 Закону України від 20 листопада 2012 року №5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» зі змінами і доповненнями, передбачено, що замість втраченого або викраденого документа (у тому числі паспорта громадянина України) уповноважений суб’єкт, якщо інше не передбачено цим Законом, після встановлення факту видачі раніше такого документа особі, яка заявила про його втрату або викрадення, оформляє та видає новий документ.
Оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого) та обмін паспорта громадянина України здійснюється відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 302 зі змінами і доповненнями.
При втраті (зіпсуття) документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі також втрачено паспорт громадянина України, фізичній особі для отримання реєстраційного номеру облікової картки платника податків необхідно:
- отримати у територіальному органі Державної міграційної служби України в установленому порядку новий паспорт громадянина України, замість втраченого або викраденого;
- подати до податкового органу за місцем проживання або до будь-якого податкового органу (якщо тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання або не має постійного місця проживання в Україні) Заяву за ф. №5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, при необхідності, документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX
Запитували-відповідаємо: яким чином можна отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій в період дії військового стану?
Фахівці ГУ ДПС у Рівненській області роз’яснюють, що відповідно до норм чинного законодавства отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) в період дії військового стану можна так само як і у довоєнний час подавши запит про отримання такого витягу. Такий запит подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації за формою згідно з додатком 3 до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами та доповненнями (далі - Порядок № 440).
Витяг з Реєстру або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі (далі – Повідомлення) надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.
Запит також можна надіслати через «Електронний кабінет» скориставшись режимом «Листування з ДПС» в його приватній частині. Цей режим забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС запиту за встановленою формою (J1305001), згідно з додатком 3 до Порядку № 440, разом із супровідним листому форматі pdf (обмеження щодо об'єму 5 МБ).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX
Для власної безпеки та зручності користуйтеся електронними сервісами податкової служби
Центри обслуговування ГУ ДПС у Рівненській області на постійні основі надають консультації платникам податків щодо використання «Електронного кабінету» та інших доступних електронних сервісів, які дають змогу оперативно отримати необхідну інформацію та полегшують спілкування з органами ДПС. Зокрема це подання податкової звітності, надсилання запитів, перегляд необхідної інформації, оплата податків та зборів, тощо.
Зауважимо, що для використання послуг Електронного кабінету необхідно мати цифровий підпис, який можна замовити звернувшись до кваліфікаційного надавача електронних довірчих послуг за місцезнаходженням.
Для власної безпеки та зручності максимально використовувати можливості Електронного кабінету та сервісів ДПС.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX
--
З повагою,
відділ інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Рівненській області
Податкові новини, корисну інформацію та анонси подій читайте на сторінках Фейсбук.
ГУ ДПС у Рівненській області: https://www.facebook.com/tax.rivne

Поділитися: